Zamknij Używamy plików cookies!

Tak, zgadzam się

Awokado na poprawę płodności

Sprawdź, co o awokado mówi dietetyczka InviMed

Awokado na poprawę płodności

Awokado to owoc, który należy do grupy tzw. super foods, czyli produktów o wyjątkowo korzystnych właściwościach dla całego organizmu. Korzyści te dotyczą również układu rozrodczego, zarówno kobiet jak i mężczyzn. O pozytywnym wpływie awokado na płodność opowiada mgr Adrianna Barczyńska, dietetyczka z kliniki InviMed w Katowicach.


Awokado dla płodności

Awokado zawiera kilka składników mających pozytywny wpływ na płodność, dlatego warto rozważyć jego wprowadzenie do diety w czasie starań.

Witamina E

Przede wszystkim awokado jest źródłem rozpuszczalnej w tłuszczach witaminy E, która ma nieoceniony wpływ na płodność. Witamina E jest silnym przeciwutleniaczem, który opóźnia procesy starzenia komórek, chroni plemniki przed uszkodzeniami. Witamina E ma też pozytywny wpływ na endometrium, a co za tym idzie na zagnieżdżenie zarodka.

Glutation

 Kolejnym składnikiem awokado jest glutation. To przeciwutleniacz, który produkowany jest w naszej wątrobie, jednak warto przyjmować go również z zewnątrz. Glutation ma wpływ między innymi na poprawę parametrów nasienia oraz łagodzenie stanów zapalnych przy endometriozie.

Kwas foliowy

 Awokado jest również źródłem kwasu foliowego, który nie tylko zapobiega powstawaniu wad rozwojowych płodu, ale również bierze udział w syntezie DNA, poprawia jakość oocytów i jakość nasienia.

UWAGA CUKRZYCY! Dodatek awokado do posiłku może obniżać jego indeks glikemiczny ze względu na zawartość tłuszczu, który wydłuża trawienie węglowodanów.

Sposoby na awokado

Awokado przez jednych jest bardzo lubiane, przez innych wprost przeciwnie. Jednak ze względu na bardzo korzystne właściwości, warto dać mu szansę i poszukać takiego sposobu na wprowadzenie awokado do diety, który będzie Ci odpowiadał. 

  • Moja propozycja dla osób, które nie są przekonane do jedzenia awokado to pasta składająca się z awokado, jajka na twardo i czosnku przeciśniętego przez praskę, podana na pieczywie z plastrami pomidora.
  • Awokado można również dodawać do koktajli, np. z pomarańczy i szpinaku lub w słodszym miksie z bananem, melonem czy mango.
  • Awokado można też zjeść po prostu na kanapce z pełnoziarnistego pieczywa - dla urozmaicenia na wierzch można położyć jajko sadzone, w koszulce lub plastry jajka ugotowanego na twardo, a całość oprószyć pierzem, solą i kiełkami. 

Pozwól sobie na kreatywność. Jednak jeśli Twoje BMI nie jest w normie, uważaj na zawartość kaloryczną posiłków z awokado. W 100 gramach awokado jest 160 kcal. Przeważnie jedno awokado waży waży 140 g i zawiera 237 kalorie.

O wpływie BMI na płodność przeczytasz w artykule: Otyłość a niepłodność. Wpływ BMI na płodność kobiet i mężczyzn.

***

Artykuł przygotowała Adrianna Barczyńska, dietetyk z kliniki InviMed w Katowicach. Na co dzień pomaga pacjentom kliniki InviMed dobrać dietę, która może być pomocna w leczeniu niepłodności.

TELEPORADA DIETETYCZNA

Nasza specjalistka udziela też porad dietetycznych przez telefon. Bez względu na to gdzie mieszkasz, możesz skorzystać z jej eksperckiej wiedzy. Aby umówić teleporadę dietetyczną, zadzwoń pod numer Infolinii InviMed: 500 900 888.

Więcej informacji znajdziesz na stronie: Konsultacja dietetyczna - teleporada