Zamknij Używamy plików cookies!

Tak, zgadzam się

Dieta bezglutenowa na pewno mi pomoże!

Mity o przejściu na dietę

Dieta bezglutenowa na pewno mi pomoże!

Właściwe odżywianie jest integralną częścią procesu leczenia niepłodności. Istnieje wiele dowodów na to, że stosowanie odpowiednio zbilansowanej diety zawierającej witaminy, minerały, antyoksydanty oraz ewentualnie uzupełnianej specjalnymi suplementami zwiększa szanse zarówno na naturalne poczęcie jak i na powodzenie w technikach wspomaganego rozrodu. Wizyta dietetyka wywołuje często opór pacjentów, którzy postrzegają przejście na zdrową dietę jako coś bardzo trudnego. Czy tak jest? Poznajcie mity o przechodzeniu na dietę, które obala nasza dietetyczka z Gdyni Małgorzata Kaczkan.


Mit: Będę musiała prowadzić dwie kuchnie

Posiłki wcale nie muszą być odmienne dla każdego z domowników. Dietetyk pomaga tak dobrać potrawy, aby smakowały wszystkim, były wartościowe i łatwe w przygotowaniu. Jeżeli spróbujemy zdrowej i lekkiej kuchni szybko zauważymy, że zaspokaja ona głód na dłuższy czas. Co więcej, prawidłowo zbilansowana dieta, bogata w określone składniki poprawia płodność, zarówno kobiet jak i mężczyzn. 

Mit: Będę głodna

Racjonalne odżywianie dotyczy odpowiedniej kaloryczności jedzenia oraz jego jakości. Gdy trzymamy się zaleceń dietetyka, spożywamy posiłki dobrze zbilansowane, które dostarczają organizmowi wszystkich składników odżywczych oraz jemy w odpowiednich odstępach czasu nie będziemy głodni.

Mit: Jestem na diecie, nie muszę ćwiczyć

Naukowcy nie pozostawiają też złudzeń, że równie ważna jak dieta jest aktywność fizyczna. Połączenie właściwego odżywiania i sportu jest kluczem do zdrowego życia.

Mit: Dieta bezglutenowa mi pomoże

Modna ostatnio dieta bezglutenowa jest uboga w błonnik, żelazo, kwas foliowy, wapń, witaminę B12 ponieważ wiele produktów bezglutenowych powstaje z mocno przetworzonych ziaren. Produkty te nie tylko nie zawierają glutenu, ale nie ma w nich również witamin i składników mineralnych. W amerykańskich publikacjach pojawia się nawet pojęcie żywność śmieciowa bez glutenu „gluten-free junk food”.

Mit: Będę musiała jeść tylko sałatę

Nic bardziej mylnego. Szkodliwy jest każdy sposób odżywiania, który nie dostarcza wszystkich składników odżywczych. W utrzymaniu prawidłowej kondycji organizmu niezbędna jest zróżnicowana i zbilansowana dieta dostarczająca wszystkich składników odżywczych.

Mit: Już nigdy nie będę mogła jeść słodyczy

Naukowcy dowodzą, że nie wszystkim służy całkowita eliminacja niektórych produktów, dlatego podkreślają, by je ograniczać, a nie całkowicie usuwać z diety. Unikanie słodyczy może wywoływać psychiczne uzależnienie od nich - poprzez nieustanne myślenie, że są zakazane. Ważne, by mieć świadomość, że zjedzenie od czasu do czasu czegoś słodkiego czy wysoko przetworzonego nie będzie od razu powodować otyłości. Niemniej jednak konieczne jest ograniczenie  słodyczy, a także fast-foodów, kawy i alkoholu.

Aby upewnić się, że dostarczamy organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych w ilościach odpowiadających jego potrzebom warto skonsultować się ze specjalistą ds. żywienia i wybrać się do niego na wizytę.

W każdej z klinik InviMed przyjmuje dietetyk, który pomoże Wam przejść na zdrową dietę. Zapytajcie o niego będąc w klinice lub umówcie się na wizytę używając formularza http://www.invimed.pl/kontakt

Komentarze (0)